Äntligen hemma..

I dag har jag jobbat sen 14,30-23,15 men va tvungen att sticka tidigare hemifrån för att fixa ny badge och dom skulle ta ett nytt kort också, och hur bra blev det ?? Not! Men nu har jag en ny badge i alla fall så jag kommer in på jobbet.
I dag blev det kaos för lill tjejen i skolan igen så nu har dom gett upp och hon behövde inte komma tillbaka har vi fått höra. Vad ska man göra , jag tror jag blir tokig!? Vi har faktiskt skolplikt i det här landet och alla barn har rätt till utbildning och skolan ska se till att dom resurser som behövs ska finnas, men det tycks inte fungera där vi bor. Vår dotter har en impulskontroll störning ( som tex adhd, damp mfl) men ingen av dessa diagnoser och hon behöver stöd ,inte för själva inlärningsbiten då hon är mycket skärpt men hon behöver mycket positiv feed back samt hjälp med att kunna se sambanden mellan tex handling och konsekvens och andra sociala bitar , det är svårt att förklara men hon behöver i alla fall hjälp , riktig hjälp men skolan förstår inte allvaret när vi pratar med dom så nu stoppar man huvet i sanden och hon ska inte tillbaka dit. I dag när barnen får assistenter så är dom inte (inte i alla fall här ) utbildade inom dessa områden , så den tjej som vår dotter har haft har ju ställt till mer än hon har hjälpt för F känner ju att hon inte är omtyckt och att assistenten inte vet varför hon egentligen är där , skolan har sagt att hon ska bevaka vår dotter så det inte händer nåt vilket är helt galet tillvägagångssätt. Man blir så olycklig som förälder när det är så här hela tiden eftersom F mår så dåligt av det , som kuratorn sa i dag ,- Här har vi en djupt deprimerad liten flicka , och allt detta bara pga skolmiljön. Hon har ju inte ens i närheten samma problem hemma. SUCK..... Jag har redan varit hemma 6 månader med henne i år så jag har inga fler dagar att ta ut men jag måste hitta en lösning så jag kan va hemma ett tag med min lilla tjej tills hon mår bättre.

Till något positivt , så har vi haft underbara Peder hemma här på em och han lyckades fixa vår dator , TACK OCH LOV !!
Så nu slipper sonen avsluta sitt spelande för att mamma ska blogga,tur va!
Har varit på utförsäljning i dag av tax free varor men handlade bara litegrann , det va mest skit.
Köpte i alla fall en consealer och en body
   body i denna  doft.
Sen va jag ut till tax free butiken och köpte Sjp perfume samt en maskara
 Covet   loreal lash architecte carbon gloss´

Så lite fick jag att glädjas åt i dag i alla fall. Som tur är så är det en ny dag i morgon med förhoppningsvis nya krafter, så det är bara att kämpa vidare!
Måste kila ner med tvätthögen jag samlat ihop här uppe i ungarnas rum och sen ska jag väl försöka gå i säng!!
Sov så gott och dröm sött!!
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0