Helgen som varit !

Helgen har varit hektisk här så jag har helt enkelt inte hunnit blogga! Jag har på börjat ett nytt projekt nämligen att måla trappen
 
Vi har också tagit bort spaljeerna vid trappan och byggt väggen till vänster om trappen  samt byggt en halv vägg på övervåningen ovanför trappen . Handledarna på väggen ska få bli vita faktiskt så dom smälter in i väggen ( ville egentligen inte ha dom kvar alls men jag tror det behövs annars blir väggen skitig) om nån vecka så får vi svart matta som ska läggas på trappstegen oxså. Har lite svårt att vänja mej med väggen vid trappen men det blir nog bra  hoppas jag . I morgon så blir det en sista dragning färg på trappen och sen får jag ta och sätta tänderna i väggarna och slipa o. måla (vitt ). I trappan har vi oxså fått upp vår stora svarta lampa som vi köpte för 2 år sen och som inte har passat till dom gula väggarna som va innan ( ni ser vilken tid det tar att få nåt gjort) .


Hoppas att det blir bra tillslut i alla fall ! Just nu känns allt lite rörigt !

I mitt förra inlägg skrev jag att jag skulle till närakuten med min son och som tur var så var inget brutet !
I fredags var jag in till stan med lill tjejen och handlade innebandy grejer för hon skulle börja med det har hon fått för sej,
h.....te va dyrt det blev  för att springa runt och fösa undan en liten boll ( sportfreak till morsa , det märks va ) och då köpte vi det billigaste , det hade ju kunnat bli hur dyrt som helst ! I vilket fall som helst så va det värt vart enda öre att få se en så lycklig tjej och hon älskade innebandy så det blir fortsättning på det!

PÅ kvällen efter innebandy träningen så hade Felicia 3 nya kompisar här som sov över och dom tittade på film och fnittrade och ringde killar, mysigt att höra !
Efter det så har det i stort sett bara målats här hemma , i lördags hjälpte yngsta sonen till och i dag fick jag hjälp av äldsta sonen och hans tjej . I morgon får jag väl klara mej själv e jag rädd.

I förmiddags innan jag började måla så skjutsade jag hem Felicia till hennes nya fröken för hon skulle dit och rida och på vägen dit så var jag tvungen att väja för en gubbe som tog väldigt stor plats på vägen och det enda som blev över för mej var dikes kanten och då jag kör en så stor bil så drar den ner i diket direkt , gubben åkte förbi o. vinkade och jag stog kvar men la i 4wd low och pop så var jag uppe på vägen igen! Jag vill aldrig mer ha en bil utan 4wd , man tar sej fram nästan var som helst !! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0