Sista dan på ledigheten :(

Har varit en lugn morron i dag förutom att jag vaknde med huvudvärk , förmodligen pga av vädret.
Det är så grått och trist ute så jag tror jag smäller av.
Gårdagens irritation över skolan slutade med att vi nu är osams med rektorn på sonens skola , men hellre det än att
ungarna ska behöva lida!!
I dag fick outfiten bli en råsa variant av gårdagens, hehe ( jätte snyggt , gick inte att rotera bilden hur jag än gjorde men jag får väl bli liggande ) Skönt att se att gravitations krafterna inte slutat fungera hakan drar sej neråt !! :) hehe
I dag ska vi försöka äta kyckling i örtryddad sås  om min man kan hitta såsen nån stans. Det är kelda som bytt namn på alla sina såser , varför ?? Den heter nu i alla fall heavenly herbs såg jag på arlas hemsida.
Denna kyckling rätt är både god och enkel att göra
ca 4 stKycklingfileer
1 tsk salt
1 krm svartpeppar
smör
4 st rödlökar skäres i klyftor
100 g  haricots verts
ca 2,5 dl heavenly herbs sås från kelda
1 dl vatten
färsk timjan 
Krydda och bryn kycklingen ta sedan upp den ur pannan. Skär lökarna i klyftor och fräs dom tillsammans med bönorna i smör, tillsätt såsen och vattnet, lägg i kycklingen och låt sjuda i ca 15 min under lock.
Strö over lite färsk timjan
Servera med tex ris och vinbärs gele
kram och lycka till!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

2008-10-13 @ 16:34:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0