Blodbad och ambulansfärd....


I går natt så låg jag i soffan och försökte slumra mellan mina hysteriska host utbrott då plötsligt Robin kommer ut springande och in på toa och e smått hysterisk, jag kollar vad det är och det fullkomligt forsar blod ur hans mun.
För ca en vecka sedan så opererade han ju bort sina halsmandlar och nu har nåt hänt så det börjat blöda . Jag ringer öron näsa hals och denna gång räcker det inte att suga på en isbit utan det e bara att dra på sej kläder och dra. Ut i bilen med en påse under hakan på ungen som spottar och fräser blod och vartefter tiden går så börjar han få svårt att andas, kvävningskänsla när blodet levrar sej , jag ringer 112 och ber en ambulans att möta mej men mammor med sina barn e rätt snabba och skiter fullständigt i hastighets skyltar kan jag lova så vi möttes bara nån kilometer från sjukhuset men han fick hoppa in hos dom för det kändes tryggare. Väl inne på öron näsa hals så fick dom stopp på blödningrna efter att par timmar och en plågad son fick åka upp på en avdelning för övernattning och observation. Isolering blev det också eftersom han opererades på ett sjukhus i Stockholm och där härjar det nån bakterie som dom inte vill ha till Ackis.... bra att man får veta .....Straxt efter sex på morgonen fick jag åka hem och sonen fick sova . Väl hemma var det dax för väckning av alla andra som skulle till skolan  och Felicia ville att jag skulle köra henne etersom jag redan var påklädd så det gjorde jag och jag hann inte ens hem förrän jag fick ett ilsket sms från henne om en kille i klassen som e skit taskig mot henne och kallar henne för div okvädes ord. Jag ringer henne men hon trycker bort mej så då är det Marre som gäller. Pratar med henne och får reda på att Flisan och dom andra eleverna hade stått utanför klassrummet och väntat då den berörda ungen började vara elak mot Flisan , bredvid står en lärar assistent och bara tittar på utan att säga i från . Väl inne i klassrummet plockar Flisan upp sin telefon för att smsa mej och min man , hon brukar göra det när hon blir upprörd över nåt så vi kan agera snabbt, men då blir det fart på denna lärarkandidat som flyger fram till henne och börjar skrika om telefonen , då brister det för Flisan och hon skriker håll käften annars sliter jag huvet av dej . Då blir denne stora man rädd , för en liten tjej med en problematik (13år) och gårdärifrån och åker hem men på vägen hem passar han på att polisanmäla henne....??? vad är det för människa ???? För det första borde han ha sagt till ungen som trakasserade henne och för det andra så kan man be snällt ang telefonen ( åtminstone första gången sen kan man höja rösten om ungen inte lyssnar) och jag känner bara att, ska denna människa bli lärare , hur ska det kunna fungera om man inte kan hantera barn med olika pedagogiker. Jag tror lärar utbildningarna måste inne hålla mer pedagogik och psykologi så dom kan hantera olika barn och situationer...... bläääääää vad less jag blir. Felicia fick i alla fall skjuts hem av Marre och denna gång blev hon faktiskt inte utpekad som syndabock av skolan vilket e jätteskönt för henne och hon blev uppbackad av en av sina klasskompisar som bekräftade att killen i klassen och lärarkandidaten hade uppfört sej riktigt illa mot henne.
I dag gick hon i alla fall till skolan igen med nya friska tag och hon behöver inte träffa denna lärarkandidat mer!!!
Själv gjorde jag en snabbvisit på vårdcentralen i går så jag fick slemlösande brustabletter och ett läkarintyg då jag nu e inne på min andra sjukvecka. Det e ju inte lätt att bli frisk här heller då man måste fara fram och tillbaka hela tiden med alla andra sjuklingar.
Idag kanske jag ska kunna få vila lite men först ska jag nu åka och hämta hem min "lilla" kille från sjukhuset.
Robin ringde precis så nu måste jag skynda men sen kanske jag får ta det lite lugntför gårdagen och natten bjöd inte på mycket sömn för mej så nu längtar jag efter ryggläge.
Hoppas nu att ni alla får en fantastisk dag trots grått och trist väder !!!!
kramar från mej!!!!

Kommentarer
Postat av: mina

Godmorgon gumman..Vilken dag det var för dig..inte skoj att vara med om allt detta.Skönt att allt har löst sig till det bästa...Ja man vill gärna att min son ska komma snart..men det visar sig vilken dag det nu än blir..Längtar jätte mycket..Snart är jag mamma & min sambo pappa..ska bli så underbart.Ha en skön torsdag.kram

2009-12-10 @ 10:33:41
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: eVis eVis

men jösses - vilken idiot! Alltså att ungar kan häva ur sig massa saker vet man ju men att en vuxen människa inte ska kunna uppföra sig och dessutom polisanmäler henne - för vad vill jag fråga oxå, olaga hot?! Tror han på fullaste allvar att hon ska försöka slita huvudet av han?! Näe det där är en arbetsskygg sate som bara vill få något till grund för att slippa jobba ...



Hoppas det löser sig och att ni får fortsatt backning på händelsen senare om det går vidare.



Kram på dig och försök nu att ta det lite lugnt.

2009-12-10 @ 16:17:28
URL: http://evisevis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0