Torsdag eftermiddag


I går blev dagen inte riktigt som vi tänkt oss, efter att ha jobbat ett par timmar så fick jag sms från min man att jag måste åka hem och samtidigt fick jag ett sms från äldsta dottern att hon satt på akuten i sälen och väntade på röntgen hihi livet e bra kul i bland. Min mans sms va ju mindre kul då han va på väg till bup akuten med vår yngsta dotter som hade fått ett rejält utbrott i skolan och visserligen hade lugnat ner sej men hade i stället sån ångest att hon knappt kunde andas, så jag kastade mej i bilen in till sjukan för att lösa av honom eftersom han måste va på jobbet för att inte förlora sina kunder ( egen företagare ) väl där och efter lång väntan fick vi i alla fall träffa läkare som ganska snabbt konstaterade att hennes problem inte e det dom försökt att få det till (adhd ) utan förmodligen något annat så hon skrev en remiss till en annan enhet och sjukskrev mej då jag bör hålla henne under uppsikt tills utredningen e klar ( dom lovade att snabba på också eftersom hon inte kan gå till skolan förrän utredningen e klar och rätt mediciner kan ges ) så håll tummarna att vi får rätt hjälp denna gång ( har hållit på i 6 år och försökt få den hjälp hon behöver). Amanda däremot hade inget brutet men hade vridit knät och tufsat till knölen på foten på nåt sätt så hon e lindad och går på kryckor . Så gott folk nu så e vi hemma en månad till och börja med och så får vi se hur det går..
I dag har jag hållit på och fixat med räkningarna och ringt lite ärenden och Flisan har kollat på film men nu ska vi åka och handla lite mat och köpa en ny jacka till Flisan. R e på väg till stan för att hämta Amanda och hennes jätte packning så snart får jag påfyllning i tvättstugan, hehe

Ha det så gott så länge så hörs vi senare 
kramar från mej

 

Kommentarer
Postat av: eVis eVis

Måste ju kännas superskönt att det äntligen blir något av med utredningar och bupbesöken. Hoppas verkligen att det löser sig för er. Vi har ju trott att vår lilldotter har adhd, men vårat bupp säger att hon är helt normal och bara har lite hett temperament ... har oxå pratat om självmord osv ... men då hötte bupp bara med fingret åt henne och sa att det inte var snällt mot oss att säga så?! ...



Om du orkar får du gärna fortsätta skriva om er "resa" med Flisan ...



Massor av kramar

2009-02-26 @ 19:20:12
URL: http://evisevis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0