Onsdag och bara en vecka kvar .......


God morgon alla söta!!!
Morgonen har flutit på ordentligt här , Flisan på gott humör  Amanda inte och så har jag skjutsat runt tjejerna till skola resp. tåg. Amanda har avslutning i dag så vi får hålla tummarna för betygen!!! Lycka till gumman!!!!!

I måndags va jag med Felicia och hennes klass till Grönan, ett äventyr för sej.... Det va kallt men uppehåll och lite solglimtar så på det planet va det ok men dyrt blev det trots att det va en klass resa . Jag fick köra dit och stå för parkeringen plus att jag va tvungen att ta dit stora dottern så Felicia skulle ha nån att åka med . Som tur var så va även hennes stora favorit Robert med som går i nian i hennes skola ( han e nog den enda som kan hantera henne utan problem , en ängel alltså )så han ,Felicia och Amanda sprang runt och åkte ihop och hade kul !!!  Efter en stund dök även Amandas gulliga kompis Becka upp och även hon sprang runt med Flisan!!Felicia vann en jätte Dajm choklad kartong  så hon va överlycklig och mamma fick släpa runt på ytterligare en grej ,hihi

Däremot så blev det mindre roligt då tjejerna skulle gå in i spökhuset, spökena följde efter dom och puttades och tryckte ner dom mot golvet . Felicia blev puttad först uppe på balkongen och sen i en trappa så hon föll illa och gjorde illa sin rygg. Stordottern har ett hett temperament och skinn på näsan så först läste hon lusen av spökena och sen letade hon upp en parkchef och begärde pengarna tillbaka och såg till att dom blev bjudna på entren till Grönan vid nästa besök, duktig kicka ( själv höll jag mej i närheten och njöt av hur bra hon skötte det hela , och så jag kunde rycka in om det behövdes). Vid sex tiden så bar det av hemåt igen med Flisan och hennes klass ,Amanda stannade kvar med några polare! Vi åkte till skolan för att hämta upp baggage som barnen lämnat där , dom skulle nämligen vidare till sin fröken och sova över. Väl framme i skolan så började Flisan klaga över värk i ryggen och hon trodde att hon fått ett sår i ryggslutet men när jag tittade så var hon rejält svullen så vi åkte förbi hemma innan vi åkte till fröken och hämtade en värksalva. Jag skjutsade ut dom till fröken och åkte sen hem men redan då räknade jag med att faktiskt få åka in och kolla henne men hon ville försöka. Efter en dryg timme så ringde hennes fröken och sa att  Felicia ville att jag skulle komma så vi åkte in till barnakuten och tillbringade sen hela natten där , vi va hemma ca 3 på morgonen men som tur var så kunde dom inte se att det var nån fraktur i alla fall!!!! Det blev en väldigt lång dag men slutet gott allting gott!!


I dag har jag en lika lång "att göra" lista som jag hade dagarna före studenten  eftersom Amanda åker till Malta om bara en vecka och vi har massor att fixa och inhandla. En bock kan jag i alla fall sätta dit för jag har redan bokat tid hos frisören för avfärgning och blekning så hon får tillbaka sitt blonda hår .... IGEN !! ( inte första gången hon gör så här )
Nu ska jag sätta fart och försöka få mina punkter på listan avklarade i dag!!!
Ha nu en riktigt bra dag !!
kram kram

Kommentarer
Postat av: Emma Christina

vad skönt att det inte var något allvarligt med ryggen. Hoppas det går fint =)

kram

2009-06-10 @ 11:56:36
URL: http://emmachristina.blogg.se/
Postat av: Hanna

Hej tjejen! Jättefin blogg.. Besök gärna min och skriv vad du tycker! Kram



http://h88.blogg.se

2009-06-10 @ 12:02:54
URL: http://h88.blogg.se/
Postat av: sara

det hoppas jag också, men han kan ju tyvärr inte råför hur han känner, och jag är glad att han var ärlig med mig. även om det gör så jävla ont så var det det enda rätta han kunde göra. man önskar liksom bara att man fortfarande betydde något, när man inte har nån aning vad man gjort för fel..

2009-06-10 @ 12:52:40
URL: http://saraanna.blogg.se/
Postat av: Emma Christina

jaha vad bra, grattis till dem! =)

Brunsbo Ängar ligger ca en kilometer utanför Skara (där jag bor)på väg mot Axevalla.



Hoppas ni hittar om ni tänk att besöka ängarna! vilket jag verkligen rekomenderar, glöm inte picnik korgen isåfall. =)

kram

2009-06-10 @ 17:55:52
URL: http://emmachristina.blogg.se/
Postat av: Anonym

åsikter om rökning/alkohol? dela med dig! lägg en kommentar under inlägget

2009-06-10 @ 18:29:38
URL: http://deity.blogg.se/
Postat av: Mindy

God kväll gumman.Allt bra med dig denna kväll..Här är allt bara bra med mig..hur länge ska din kära dotter vara i väg då? skoj för henne komma ner till värmen..Skicka gärna hela det stora packetet till mig med dajm :) hiohhi--.så gott.kram kram

2009-06-10 @ 20:50:39
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: eVis eVis

hihi bra att stortjejen din har skinn på näsan - när vi var där så berättade min stordotter att spökena inte får röra besökarna och det vara lilldottern noga med att påpeka så snart det kom ett spöke lite för nära... ler



Skönt att det inte var någon större fara med ryggen - men ni borde nästan få sjukhusbesöket betalat av Grönan oxå då ju :)

2009-06-11 @ 09:27:01
URL: http://evisevis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0