Tisdagsmöte ...

I dag på morgonen så var R och jag på möte i skolan med rektor,bup,skolsyster och Linda (fröken) och vi har diskuterat fram och tillbaka huruvida Felicia kan komma tillbaka till skolan och när , detta är inga lätta beslut eftersom Flisan e beroende av att det kommaer att funka så hon slipper fler misslyckanden. Vad vi kom fram till till en början var i alla fall att vi måste bryta massa invanda beteenden som inte kanske kommer bli så lätt men som måste göras och jag har pratat med Flis och hon tog det faktiskt riktigt bra men vi har inte kommit till en situation än där hon måste finna sej i vad vi säger , men vi håller tummarna!! Hon kom själv på i går att hon ska ha godis förbud i ett år ( vilket kommer att va jätte skönt för hennes tänder och kondition) och det är en bra start men fortfarande lång väg att gå!!! Nästa möte kommer vi att ha redan på torsdag så nu händer det nåt i alla fall, skööönt! Jag har också haft funderingar på att låta Felicia gå och få hypnos för att se om det är annat som behöver bearbetas än det vi tror...

Bilden togs förra året i början av juni då min bror gifte sej! Min lillsnorpa...<3<3<3
Snart är det dax att börja fundera på vad vi ska äta till middag , fyyyyy jag har fullständigt tappat intresset för matlagning och framförallt tappat fantasin vilket inte underlättar ( sen e det ju aldrig roligt att laga mat till sex personer för det är aldrig så att alla e nöjda )!
Ha nu en bra tisdags eftermiddag !!!
kram kram

Kommentarer
Postat av: Mindy

Godmorgon..Söt bild :) HA en skön onsdag.kram kram

2009-03-25 @ 08:44:52
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: Helena

Svar: Oh har du en sån, vad kul. Det skall jag absolut göra, du har ju länken till sidan så kan du ju se vad de kostar, men du menar med frakt och allt. Återkommer.Ha en fin dag!

2009-03-25 @ 12:36:08
URL: http://beverlyhills.blogg.se/
Postat av: eVis eVis

Hej tjejen! Så skönt att ni fått lite på fötterna och att Flisan själv ville ha godislöfte :) jag håller tummarna för er alla !!



Kolla in denna sida så kanske du får lite tips om middagar ibland www.linneasskafferi.blogg.se. Idag hittade jag detta recept hos min sambos sondotter ..

Kassler och potatis i foliepaket med sweetchilidipp.



Foliepaket:

Kassler

Potatis

Purjolök

Grillkrydda

Peppar och salt



Dipp:

Turkisk youhurt

Sweetchilisås

Vitlök



Gör så här:

Klipp ut folieark (en till varje person)

Skiva och stek purjolöken mjuk i en panna, lägg sedan ett tunt lager på alla folieark.

Skiva kasslern och lägg ovanpå purjolöken.

Hyvla potatisen (med osthyvel) och lägg ovanpå kasslern.

Krydda och vik sedan ihop folien till små paket.

Låt stå i ugnen, 225 grader i 20 minuter.



Blanda alla ingredienser i dippen och låt stå i kylen till servering.

När maten är klar, öppna paketet och lägg en klick dipp på.



Färdigt!



Tyckte det lät gott och enkelt men ändå matigt

kram

2009-03-25 @ 12:39:02
URL: http://evisevis.blogg.se/
Postat av: Mindy

God eftermiddag.Så underbart väder denna dag..men så kallt det ..men man blir så glad när solen är framme.Ha en skön onsdag.kram kram

2009-03-25 @ 14:42:11
URL: http://blondis81.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0