God morgon torsdag !

Höst inne höst ute!

    

I morse fick jag skjutsa båda tjejerna den ena till skolan och den andra till tåget. Vi hade faktiskt tänkt att Felicia skulle vara hemma i dag eftersom hon dom senaste dagarna fått massa hot inlägg på bdb och hot samtal på mobilen. Hon har ju varit ganska ordentligt utsatt av några tjejer i skolan sen hon kom tillbaka och detta blir bara värre och mer sofistikerat , förstår inte hur 13åringar kan vara så beräknande och planerande. Hon har i dagens läge faktiskt gått 10 veckor utan att få ett enda utbrott trots dom andra ungarnas elakheter så vi vill inte att det ska raseras för hon orkar nog inte hur mycket hot och elakheter som helst. Skolan är inkopplad men det tar lite väl lång tid tycker jag och som Felicia sa i morse , varför ska jag vara hemma och hon har ju alldeles rätt men vad gör man ? Nu är hon i alla fall i skolan och våran bästa Marre kommer inte lämna hennes sida dom två sista dagarna nu innan lovet. Det som känns så himla tragiskt är att det tog inte några tio veckor att stänga av Felicia i våras och hålla henne hemma hela vårterminen ( och då har inte Felicia varit elak mot någon person utan fick ett utbrott i ett rum på stolar och bord och detta pga felmedicinering) men mobbare dom får hållas och det här är inte första gången vi har haft dom här samtalen med denna skola.
Nästa vecka är det i alla fall höstlov och i slutet på veckan är det ridläger i Sigtuna!!! Det ser hon fram emot !!! I kväll ska hon med sin kontaktperson/vuxen kompis till stallet och rida hennes häst vilket hon ser framemot också!! 

Tvättsåpa


I dag ska jag ta tag i allt som jag inte orkade i går ,det vill säga tvätta lakan, städa toaletter och handfat :( , dammsuga och skura och damma. Hoppas bara att jag hinner med allt så jag slipper fortsätta i helgen eftersom jag ska jobba och dessutom så blir det jätte tidiga mornar så jag kommer att va slut när jag väl är hemma!
Men trot eller ej så har alla barn lyckats bädda sina sängar i dag!!
I går så fick Oliver äntligen en ny dörr till sitt rum så nu ser det bra mycket trevligare ut här uppe !!
Så i dag ska jag försöka sätta upp hans svarta tavla och träbokstav igen!
    
 I går gjorde jag också en akutfixning av mina naglar


Hoppas nu att ni alla får en suuper dag!!
kramar från mej


Kommentarer
Postat av: Mina

God eftermiddag gumman.Ja det är underbart med ett busfrö i magen...Så härliga höst pyssel du har gjort i hemmet.Ha en skön torsdag.kram kram

2009-10-22 @ 14:21:01
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: Mina

Godmorgon snäckan..Hoppas att allt är bra med dig denna onsdag morgon som det är med mig.Har du lov med barnen nu eller? Ha en skön onsdag.kram

2009-10-28 @ 09:34:32
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: Carro

godmorgon sötnos :)

2009-10-28 @ 10:31:58
URL: http://carolineamandaanette.blogg.se/
Postat av: Mina

Hoppas att det blir en skön vecka..Ja det är allra sötast kläder när de är bebis kläder..hihihi..Hoppas att du får en skön onsdag & dottern din får en trevlig ridläger..kram krma

2009-10-28 @ 12:06:57
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: Carro

svar:hej :) Jag vill svara dig direkt när jag såg din kommentar, kan berätta det kort, jag&min pojkvän har gjort slut, vilket jag inte var med på. Han ville jag skulle gå vidare, jag försökte göra det genom att börja snacka med andra killar, för att få känna bekräftelse, en av hans kompisar fick nys om detta&börja berätta allt för mitt ex och så var tvisten igång, det var ord som "jävla hora" tyvärr är dagen tjejer på 16 år vana vid att höra det, men när det kommer från en person, som betydde allt för mig under vårt år vi var tillsammans så funkar man inte riktigt. Jag vet ju att jag är ingen hora direkt, men att få höra det skär så in ihelvets djupt på en,man vill egentligan bara slå till människan som säger det, men vet att det är omöjligt&väldigt dumt isf. Jag älskar fortfarande mitt ex, det gör jag. Det hände så mycket under dom 2 sista månaderna att allt bara blev fel, ingenting skulle egentligen skett, men nu blev det så.. Jag tackar för din fina kommentar&hooppas verkligen, med hela mitt hjärta att din dotter kommer må mycket bättre snart.

2009-10-28 @ 12:22:28
URL: http://carolineamandaanette.blogg.se/
Postat av: Carro

svar:det är just det som är det svåra, jag hade tyvärr börjat drömma om ett liv med han, det var verkligen underbart vårt förhållande. Sen börja han spela det förbannade WOW spelet igen, man blir hjärntvättad av det. Och han börja sätta det i första hand, men som jag sa, jag målade upp en framtid för oss, och nu är det bara svårare att släppa han :(

2009-10-28 @ 13:15:12
URL: http://carolineamandaanette.blogg.se/
Postat av: Affi

den där bilddagboken har tyvärr blivit en mobbningsverktyg för många. Vi har haft problem med den också. Det är alldeles för lätt att lägga in elaka saker om andra barn. Vi har försökt att diskutera detta med barnen, men tyvärr ser inte föräldrarna till barnen som håller på, det på samma vis. Man är bara en överbeskyddande förälder och löjlig om man reagerar... Men jag hoppas verkligen att det löser sig för din dotter. Bilddagboken önskar jag man kunde stänga ner eller blockera för vissa... Mysig blogg su har förresten ;-)

2009-10-29 @ 08:29:26
URL: http://ansoni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0