Fortfarande dator krångel....




Här hemma har vi fortfarande problem med datorn , dels så har vi inte haft tid att fixa med den och så hittar jag inte alla papper och skivor så vi kan installera om allt... ja ja jag ska ta och göra ett ryck i dag och leeeeettttta !
Det känns lite tomt att inte kunna skriva av sej lite då och då men nu snodde jag sonens dator en liten stund!
Här lunkar tillvaron på och vi har börjat att inse att om Felicia nån gång ska få ro från alla taskigheter i skolan och på fritiden så måste vi nog se över hennes skolgång ännu en gång och försöka byta. Hon börjar nu tyvärr halka efter så smått om hon inte får ordentlig hjälp så vi har övervägt att söka till en special skola som har utbildning och personal för barn med sådan problematik som hon har. ( alltså ingen särskola för dom e till för barn med förstånds handikapp och dyl.)
Har nyss varit och hämtat hem Flisan för hon mådde dåligt och det gjorde även hennes assistent Marre så dom fick gå hem båda två!!

Tänkte att jag skulle försöka ta och drista mej till att träna en liten stund i dag och sen ska jag ta hand om tvätt och städning!

Nu hoppas jag att ni alla söta läsare får en underbar dag och hinner njuta av tillvaron!!
kramar från mej

Kommentarer
Postat av: eVis

Jösses så längesen du skrev, du har varit inne och kommenterar och jag uppskattar som alltid dina ord på min blogg - TACK :)



Ja så nu är det alltså Felicia som ska behöva byta för att få det bra - tycker det är förkastligt att inte skolan kan ställa upp bättre än vad de gör och att föräldrar till andra barn alltid (som oftast) ska skylla ifrån sig på andras ungar! Blir smått galen av bara tanken.



Här har faktiskt det nya året börjat bra - jag och hjärtat går till Resursteamet och det är sååå skönt, vi har träffat en superbra terapeut som har förståelse och inte fördömmer. Däremot så står det rätt still med allt som skolan ska genomföra vad gäller lilldotterns framgångar - men jag ger dem lite tid.



Massor av kramar

eVis

2010-01-19 @ 10:03:37
URL: http://evisevis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0