Hello söndag !

Sorry för att jag inte skrivit på några dar , jag har bara inte orkat och hunnit det är ju så mycket jämt kring jul!
Julen flöt på bra och vi hade det trevligt och massor av klappar , mat och en tomte så klart!!


    

 En mycket kaxig tomte tittade förbi, hihi

     

Då vi inte har någon öppen spis hemma så får man hålla till godo med

 DVD´n brasan

       

     

       

   



Lite nya grejer blev det ju här hemma under julaftons gång bla.

 Tomte av syrran och vänster ljuslykta av R´s syrra  Tack Tack ! Höger ljuslykta va förra årets julklapp från mina bröder!!

 ljuslyktorna från äldsta dottern puss puss

 julbock från pappa

 ljuslykta från mamma o. pappa

 kokbok från mamma

 Flisan fick en fotölj av oss  bla.

  Alla stora barn fick fina svarta påslakanset

 ljuspyramid av mamma o. pappa

 Detta skelett hittade vi i somras och pappa ville promt ha det och nu kom det tillbaka i form av tavla thi thi

 Skål från yngsta brorsan och hans Linda !!

 Dom här burkarna med text har jag köpt själv men jag gav likadana till syrran till jul!!

 Nu börjar den slå ut ordentligt den fina gruppen vi köpte !!

Juldagen tillbringade vi i stort sett hela dan i soffan slappandes och så spelade vi lite spel med flisan!!

Annandagen gav vi oss i väg till mamma i Skogås för middag och julfirande med mellan syrran och båda mina bröder för pappa var ju där också alla hade sina respektive med sej och vi fick bara med Felicia tyvärr alla andra var upptagna! Vi hade en mysig kväll med god mat och paket igen !!  Tyvärr kände sej R inte helt ok så kvällen blev inte jätte sen utan vi tog en taxi hem till mellan brorsan vid 10 tiden eftersom vi och yngsta brorsan skulle sova där . När vi kom dit bytte vi om till myskläder och tog ett glas vin eller två  mys mys . Tack för senast alla !!!!!
 hemma hos mamma    Jag o. Flisan

Jag kom på att jag heller inte berättat om vår julbords helg !!  Vi hade två jätte mysiga dagar precis som vi brukar ha med micke och fia men tyvärr slutade min kamera fungera under kvällen så det blev inga kvälls bilder men jag tog några på dan i alla fall. Maten var som vanligt underbart god och man blev alldeles för mätt !!!
 ett gäng dåliga mobil bilder från hotellet på natten
micke

Fia

R

 moi ombytt till mys dress

Lite fina bilder från ön !!
 stigen till kvarnvillan (hotellet )

 Alla vägar och stigar var kantade med dessa lyktor , mysigt va ?!

 utsikt som inte går av för hackor











Dom små söta bodarna nere vid hamnen

 och så klart min favorit butik Hamnmagasinet!!

 
Buye buye Utö vi ses till sommaren!!
Vi hade i alla fall en mycket lyckad tur än en gång till Utö , att rekomendera faktiskt !!


Nu ska jag sätta mej och slappa lite igen och mumsa lite choklad kanske !!
I morgon blir det jobba av igen i två dar sen är jag ledig två
Ha nu en alldeles underbar söndag !!
kramisar

Kommentarer
Postat av: Mindy

Här ser det ut som det har varit en mysig helg med nära & kära..För våran del har det varit helt okej...gått upp & det har gått ner vissa dagar..I morgon är allt över & lillen får komma upp till himlen o övervaka oss & se till så vi skapar oss ett syskon till lillen...Längtar redan tills vi får + på stickan så man kan böjra leva normalt liv igen o börja må bra....Snart så kommer jag ha magen i vädret igen & gå alla månader som man ska...Fan vad jag längtar tills den dagen..kommer vara så lättnad & lycka för oss båda..Känner på mig att allt kommer gå snabbt,,,blev på smällen snabbt senaste så arför ska det inte gå denna gång..ska bara inte tänka för mycket på det för då kan det ockås stanna upp så man inte blir der när man alldra mest vill..men detta kommer gå bra för oss..bästa medecinen som finns är att prata med alla man känner o vill berätta det för..bästa metoden för mig....är man så stark sok jag är nu så varför skulle jag inte vara det när allt är över ,,,jo detta kommer gå bra.HA en skön söndag.kram kram & tack för allt förståelse det värmer gott i hjärtat att du bryr dig & ger mig kraft o hopp till framtiden..kram kram

2008-12-28 @ 17:24:41
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: Peggy

Hej! Har precis börjat blogga, och hittade precis din. Synnerligen trevligt! Jag kommer att titta in då och då hos dig!



God Fortsättning!



Kram//P

2008-12-29 @ 14:39:37
URL: http://trasigthjarta.blogg.se/
Postat av: eVis eVis

Gillar er tomte - kan man hyra ;-)



God fortsättning & Gott Nytt år

Kram

2008-12-30 @ 13:11:05
URL: http://evisevis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0