Julklapps inköpen gick i stöpet

I morse sov jag lite längre än jag brukar men bara med ena ögat  eftersom Flisan skulle iväg till sin fröken och rida.Som tur var så hann R skjutsa henne så jag fick koppla av en stund efter nattens städning. Så sagt och gjort Flis åkte till fröken och alla mina killar åkte till Vallentuna till inomhus crossbanan för att åka en stund. Jag gick väl kanske upp vid tio och fnulade runt en stund , käkade och drack kaffe.Jag visste inte hur länge Flis skulle va borta så jag skickade ett sms till Linda som fröken heter och efter bara en liten stund så ringer hon och talar om att Felicia blivit avkastad av hästen( det är en stor häst 170 cm i mankhöjd ) och att dom tänkte åka in med henne till akuten . Då blev det raket i rumpan på morsan , snabba ryck in i duschen snabb piff och iväg, svor lite över att jag inte tankat i går slängde i en liten skvätt och rallyfart in till Ackis. När jag kom in så var dom i full gång med att ta blodprover och dom hade precis satt på henne en stöd krage för hon hade jätte ont i nacken. Läkaren som hade hand om henne var en utav dom som tog hand om henne när hon låg inne i Augusti med infektion i foten så han hade ju när dom kom in sagt hej Felicia hur är det med foten, och då hade Linda tittat lite undrande och sagt hon har ont i nacken och höften inte foten, han svarade bara ja nu ja foten va sist hon va hit ( Linda visste inte om hennes infektion i foten ) ha ha .Vilken ängel till fröken Felicia har fått där sitter hon inne i rummet med Felicia och håller hand medans hennes man och barn sitter snällt och väntar i väntrummet, vilka människor dom är bara helt fantastiska!!! Tusen och åter tusen kramar till dom !! Sen hade vi en lååååååååååång väntan framför oss som vanligt , det tog en evighet innan vi fick kila iväg till röntgen och när det väl var färdigt så tog det lika lång tid till innan vi fick nåt svar men när väl beskedet från röntgen kom så var det i alla fall bra !!! Inga skelett skador vare sej i nacke ,rygg eller höft och inga inre skador i buk eller bröstkorg PUH va skönt men hon har fortfarande ont i höften så hon ska hoppa på kryckor i några dar och ingen ridning eller innebandy förrän hon är smärtfri !
  Det är jobbigt när barnen gör illa sej men det känns bra att tillhöra Ackademiska sjukhuset för dom e verkligen duktiga !!
Så  dagen blev ju inte riktigt som vi planerat med julklapps inköp utan en lång sittning på akuten för min del och till råga på eländet så hade hon ju fortfarande ridkläder på , som tur var  inte ridbyxorna men allt annat och jag som är såååååå allergisk mot hästar så det har snurvlats och nysts och astma medicinen har varit i högsta hugg eftersom  jag får svårt att andas men dan slutade ju lyckligt i alla fall och hon har redan varit förbi hästen och kramats !
Slutet gott allting gott !!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0