God morgon och ny vecka med nya utmaningar!



I dag på morgonen så va Flisan inte på bästa  humör för vi skulle i väg till vårdcentralen för att ta blodprover  på fastande mage. Dels e hon rätt så rutinbunden och sen så gillar hon inte att ta blodprov  sen  hon låg inne på sjukhus sist för  då var det såna problem att sticka henne. Det gick dock bra  sånär som  på några tårar men inga sura miner och hon fick i sej lite mat i bilen innan hon kom fram till skolan och bara några minuter sen som tur va !!! R och Robin e och jobbar på som vanligt , Oliver kom i väg till skolan ordentligt och Amanda e kvar hos sin kille hela denna vecka men hon går i skolan /praktik som vanligt!
 Dessa små sötingar såg vi i sigtuna i går!!
I går va jag, R, Flisan och hennes kompis Felicia i Sigtuna och strosade runt och tog en fika på tant Brun, vi hade en jätte mysig dag och när vi kom hem så fixade tjejerna mat åt mej och R och sen fick vi kladdkaka till efterrätt, lyxigt värre för det har nog aldrig hänt förr!!!! Tack mina små råttor!!!!!

 

Just nu sitter jag ute i solen på framsidan och dricker lite kaffe och har ätit frukost ( mitt sällskap ser ni här ovan) men snart  måste jag  väl börja ta i tu med dagens måsten! Vet inte hur det e med er andra men här hemma har alla veckotidningar en förmåga att hopa sej i div. korgar och ställ så det tänkte jag att jag skulle ta och rensa ur så man bara har kvar sånt av intresse. Sen har vi det stora dilemmat med fotografier som bara ligger i kartonger sen många år tillbaks och som bara väntar på att hamna i ett album , så det e också  ett projekt som jag ska börja ta i tu  med !
Alldeles nyss ringde Lena från jobbet och pratade chema med mej så nu börjar jag bli mer och mer påmind om att det snart e dax att se sanningen i vitögat att jag faktiskt måste börja jobba snart igen, vilket e med blandade känslor. Det har varit jätte jobbigt att vara hemma med Flisan med allt vad det inneburit men samtidigt jätte skönt att möjligheten funnits så vi har kunnat hjälpa henne dit hon e nu i dag och sen så hinner jag ju med en del hemma också! Det sociala livet blir ju definitivt mer problem med när jag väl börjar jobba igen eftersom jag har såna idiot tider men samtidigt så får jag ju komma hemifrån och träffa lite folk vilket ska bli skönt!!



Ni som läst min blogg förut har säkert sett en liknande bild från min trapp men nu finns det en vesäntlig skillnad , nämligen den att väggen inte är avflagnad  utan alldeles nymålad. Vi har haft en målare här under semestern som har målat hela huset så nu e det såååå fint!!

Nu hoppas jag att ni alla får en alldeles underbar dag i solskenet !!!
kram kram

Kommentarer
Postat av: Mindy

God eftermiddag..Skoj att du gillar mina bilder som jag gör med dina..Hoppas att allt är bra med dig denna tisdag..Här är det bra..har jobbat klart för denna dag.så skönt att slappa & vänta på sin kära som kommer vid 17 tiden..då blir det massa slapp :) kram kram

2009-08-25 @ 15:35:30
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: Mindy

God kväll min söta blogg vän..Allt är bra med mig men inte med min rygg.har jätte ont..så man får allt se hur det blir annars får man gå till läkaren igen..kram kram

2009-08-25 @ 20:43:30
URL: http://blondis81.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0