Onsdag...

 

Så här känner jag mej just nu ! HAr massor av samtal som måste göras bla till Försäkringskassan vilket aldrig e speciellt  upplyftande för man får ju aldrig några svar ! Jag måste plocka upp plakatet,beställa band med rosett , olja trall, städa kyl och skafferi , försöka få bort lite maskrosor på framsidan , gå igenom det som måste fixas för studenten , städa, tvätta , hämta Felicia,skjutsa till ridning,handla osv osv Jag börjar känna mej smått senil för jag glömmer hela tiden saker för jag måste ha så mycket i huvet. Nu på morgonen så var det mest sura miner från Flisan men hon kom i väg till skolan ok ändå ( hon e sur på mej men vet ej varför, jag e bara dum i huvet ) när jag släppt av Flisan så ringde jag Amanda och hon va lika sur hon mot mej för hon va trött, börjar faktiskt bli lite less på det.
I går hade det varit en liten insident i skolan  som gjorde Flisan både ledsen och arg vilket färgade resten av dagen , hon skulle minsann hitta en ny familj och flytta härifrån för alla e så dumma . Det e så påfrestande när hon blir så utåt agerande mot mej och oss för att nån kompis sagt nåt som hon tagit illa upp för ( vilket inte alltid behöver ha varit nåt elakt, det kan räcka att nån tittar på henne i bland så tror hon att den personen hatar henne ). Hoppas för gudarna att det går bra i dag nu så kanske hon kommer hem med ett bättre humör..  :)
Blev precis uppring av barnläkaren som jag kontaktat ang att jag vill att tjejerna ska vaccineras mot livmoderhals cancer, så nu skulle hon skicka hem recept på gardacil, så får dom sin första spruta i mitten på juni .
Så nu har jag även blivit uppringd av försäkringskassan och det gav väl inte så jätte mycket mer än att en handläggare ska ringa under dan och om inte så får jag ringa upp i morgon igen,haha bläää
Nä nu behöver jag sätta fart om jag ska hinna med allt i dag !!
Här komer i alla fall en feel good bild från maldiverna , där jag hellre skulle vara just nu!


Ha nu en riktigt bra dag allihopa så hörs vi !
kramar från mej

Kommentarer
Postat av: Helena

Godmiddag! Usch vad jobbigt, men ibland blir det bara för mycket med allt. Det där att man glömmer saker är ju ett typiskt tecken på stress, jag känner likadant.Vi får försöka bita ihop som det så fint heter och komma igen i alla fall,det finns ju inga andra alternativ. Önskar dig en jättefin dag, kramar!

2009-05-27 @ 12:10:11
URL: http://beverlyhills.blogg.se/
Postat av: eVis eVis

Men hjärtat då ! Gör listor - det är alltid trevligt att kunna strycka en sak från listan och då känns det alltid lättare, sen glömmar man ju inget heller. Största risken är att listan bara fylls på och fylls på. Gör den synlig för alla medlemmar i familjen så kanske det är någon snäll själ som ser hur mycket du har och som kanske vill dra sitt strå till stacken och göra något av det som finns på listan.



Vet ju själv att det är svårt att låta bli att ta åt sig när lilldottern blir utåtagerande, men låt det rinna av dig, försök i alla fall ...



Massor av kramar

2009-05-27 @ 12:16:21
URL: http://evisevis.blogg.se/
Postat av: Mindy

God kväll gumman..Fick du bli klar med allt i trädgården denna dag? Gillar den sista bilden med havet & ligga i den där hängmattan..Ha en skön kväll söta du.kram

2009-05-27 @ 17:17:51
URL: http://blondis81.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0